ФУНКЦИОНАЛНА ХАРАКТЕРИСТИКА НА ДИРЕКЦИЯ „АДМИНИСТРАТИВНО-ПРАВНО, ФИНАНСОВО И ИНФОРМАЦИОННО ОБСЛУЖВАНЕ“
- ОБЩА ИНФОРМАЦИЯ
Дирекция: Административно-правно, финансово и информационно обслужване
- МЯСТО В СТРУКТУРАТА НА АГЕНЦИЯ ЗА КАЧЕСТВО НА СОЦИАЛНИТЕ УСЛУГИ
- ОСНОВНА ЦЕЛ НА ДИРЕКЦИЯТА
Подпомагане осъществяването на правомощията на изпълнителния директор като ръководител на Агенцията за качеството на социалните услуги, създаване на условия за осъществяване на дейността на специализираната администрация и извършване на техническите дейности по административното обслужване.
- ОБЛАСТИ НА ДЕЙНОСТ НА ДИРЕКЦИЯТА
- управление на човешките ресурси;
- правно обслужване;
- финансово-стопанска дейност;
- транспортното обслужване;
- управление на цикъла на обществените поръчки;
- информационно обслужване;
- административно обслужване;
- деловодна дейност;
- архивна дейност.
- ФУНКЦИИ НА ДИРЕКЦИЯТА
- осъществява дейностите по управление на човешките ресурси, които са свързани с възникване, изменение и прекратяване на служебните и трудовите правоотношения, разработване, актуализиране и утвърждаване на длъжностните характеристики на служителите, водене и съхраняване на служебните и трудовите досиета на служителите в агенцията;
- изготвя и актуализира длъжностното и поименното разписание на агенцията;
- организира въвеждането и прилагането на система за оценка на изпълнението на длъжностите и повишаването на професионалната квалификация на служителите;
- планира и организира обучението и развитието на служителите, като предлага и реализира програми за обучение и професионална квалификация на служителите в агенцията;
- оказва правна помощ на изпълнителния директор и на административните звена на агенцията с оглед на законосъобразното осъществяване на техните функции, като дава мотивирани становища по правни въпроси;
- осъществява процесуалното представителство пред съдилищата и други институции и осигурява с правни средства своевременното събиране на вземанията на агенцията;
- изработва или участва в изработването на проекти на нормативни актове, които засягат дейността на агенцията, както и дава становища по проекти на нормативни актове;
- изготвя проекти на договори, заповеди, наказателни постановления и други актове и документи, които са свързани с дейността на агенцията;
- планира, организира и координира всички дейности във връзка с управление на цикъла на обществените поръчки;
- изготвя проекти на решения за предоставяне или за отказ за предоставяне на достъп до обществена информация по Закона за достъп до обществена информация;
- планира, разпределя и администрира предоставените бюджетни средства на агенцията;
- отговаря за цялостното финансово-счетоводно обслужване на дейността на агенцията в съответствие с нормативните изисквания, както и за съхраняването на счетоводните документи;
- разработва проект на бюджетна прогноза на агенцията;
- изготвя годишен финансов отчет на агенцията;
- изготвя отчети за касовото изпълнение на бюджета и отчети за степента на изпълнение на утвърдените политики и програми по бюджета на агенцията за всеки отчетен период;
- изготвя тримесечни финансови отчети и оборотни ведомости на агенцията;
- отговаря за управлението на собствеността на агенцията, организира и отговаря за правилното и законосъобразно ползване и управление на имотите, които са предоставени на агенцията;
- осъществява материално-техническото обслужване на дейността на агенцията;
- извършва транспортното обслужване на агенцията, поддръжката и ремонта на транспортните средства, контролира разходите и отчетите за гориво;
- извършва административното обслужване на физически и юридически лица и координира работата по постъпили от тях предложения, сигнали и жалби;
- организира и осъществява деловодната и архивната дейност в агенцията, въвежда информация в административния регистър по чл. 61, ал. 1 от Закона за администрацията;
- организира поддържането на информационната и комуникационната система и свързаност на агенцията и на вътрешната система за обмен на информация;
- оказва техническа помощ на служителите на агенцията при експлоатацията на системния и приложния софтуер;
- организира, осигурява и следи за спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд.
- ВЪЗЛАГАНЕ, ПЛАНИРАНЕ И ОТЧИТАНЕ НА РАБОТАТА
Работата на дирекция АПФИО се възлага от изпълнителния директор и/или главния секретар.
Планирането на работата на дирекция АПФИО се осъществява съвместно с изпълнителния директор и главния секретар.
Директор дирекция АПФИО може да планира самостоятелно задачите в рамките на поверената му дирекция, възложени от Ръководството на Агенцията.
Отчитането на резултатите на изпълнените задачи се извършва пред Изпълнителния директор и/или главния секретар.
- ОСНОВНИ НОРМАТИВНИ АКТОВЕ, СВЪРЗАНИ С ДЕЙНОСТТА НА ДИРЕКЦИЯТА
- Конституция на Република България;
- Административнопроцесуален кодекс;
- Кодекс на труда;
- Кодекс за поведение на служителите в държавната администрация;
- Закон за администрацията;
- Закон за държавния служител;
- Закон за достъп до обществена информация;
- Закон за защита на класифицираната информация;
- Закон за защита на личните данни;
- Закон за обществените поръчки;
- Закон за счетоводството;
- Закон за публичните финанси;
- Закон за финансовото управление и контрол в публичния сектор и свързаните с него указания, процедури, инструкции;
- Закон за административните нарушения и наказания;
- Закон за електронното управление;
- Закон за електронния документ и електронните удостоверителни услуги;
- Закон за националния архивен фонд;
- Закон за защита от дискриминация;
- Закон за социалните услуги;
- Правилник за прилагане на Закона за обществените поръчки;
- Правилник за прилагане на Закона за социалните услуги;
- Устройствен правилник на Агенцията за качеството на социалните услуги;
- Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавните служители;
- Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация;
- Наредба за длъжностните характеристики на държавните служители;
- Наредба за документите за заемане на държавна служба;
- Наредба за прилагане на Класификатора на длъжностите в администрацията;
- Наредба за работното време, почивките и отпуските;
- Наредба за условията и реда за оценяване изпълнението на служителите в държавната администрация;
- Наредба за административното обслужване;
- Наредба за обмена на документи в администрацията;
- Наредба за условията и реда за опазването, съхраняването, достъпа и използването на ценни електронни документи в държавните архиви;
- Наредба за реда за организирането, обработването, експертизата, съхраняването и използването на документите в учрежденските архиви на държавните и общинските институции;
- Наредба № Н-13 от 17 декември 2019 г. за съдържанието, сроковете, начина и реда за подаване и съхранение на данни от работодателите, осигурителите за осигурените при тях лица, както и от самоосигуряващите се лица;
- Наредба за Административния регистър;
- Наредба за минималните изисквания за мрежова и информационна сигурност;
- Наредба за командировките в страната;
- Класификатор на длъжностите в администрацията и свързаните с него актове;
- Други закони и подзаконови нормативни актове;
- Вътрешно административни правила, инструкции и процедури.
- КОНТАКТИ
Дирекция АПФИО осъществява контакти с всички служители в АКСУ с цел съгласуване на решения, обмяна на информация, даване на указания, консултации и координация по поставени задачи.
Осъществява контакти с централните и териториални структури на държавната администрация, съд, прокуратура, областни и общински администрации, организации с нестопанска цел, с други юридически лица, организации и граждани по въпроси, свързани с компетенциите на дирекцията.